mandag den 11. april 2011

En verden udenfor

kan varmt anbefales! Jeg smilede, græd, grinede og tænkte en masse da jeg så filmen.

Især den scence hvor den ældre mand efter 50 år i fængslet skulle prøveløslades, og han ville IKKE ud. Så kom han alligevel ud, fik et arbejde og et sted at bo. Men 50 år! Verden forandres sig HVER dag. Alting var nyt for ham, og han kunne ikke finde ud af at fungere udenfor. Det rørte mig så meget, for jeg kan godt forstå det. Det må være så skræmmende at komme ud efter så mange år i fængsel, og opdagede en ny verden - mobil, tv, biler osv. Den ældre mand kendte sin rolle i fængslet og alle vidste hvem han var. Så kom han ud - ingen uddannelse og intet netværk. Kæft det må være så skræmmende!
Han endte med at begå selvmord, fordi han ikke kunne finde ud af fungere i den nye verden og fordi han var ensom.

Jeg tænker en masse på filmen, den er så GOD.

Møs

5 kommentarer:

  1. http://www.imdb.com/chart/top

    - der kan du se at En Verden Udenfor ligger på førstepladsen over de bedste film ifølge os folk.

    DU kan blandet andet prøve se =
    Gøgereden, Se7en, Memento, City Of God & Requiem For A Dream.

    De er alle gode film sys jeg :)

    SvarSlet
  2. Mange tak for at have afsløret afslutningen uden at have først advaret os, som ikke har set filmen :(

    SvarSlet
  3. Liv, bare rolig. Det der var slet ikke afslutningen. Bare en lille del midt i filmen (;

    Men ja, jeg så den også, selvom jeg har set den maange gange. Den er skide god!

    SvarSlet
  4. Ja, den er rigtig god :) Godt at du fik set det. :)

    SvarSlet
  5. Carandiru!!!! Det skal du lige se, det er en god film...
    Plz, se det, så kan du blogge lidt om det...
    God påske, Isabel

    SvarSlet