onsdag den 25. maj 2011

B E Y O N D

I fredags tog jeg og min søde mor i biffen og så Beyond. Det var en af de bedste film jeg har set. En film der fik mine tæer til at krumme sig, fik mig til at lukke øjnene, fik mig til at græde og fik mig til at smile. Det gjorde ondt i mit hjerte at se disse mishandlede børn. At se drengen forvandle sig fra en munter dreng til en stum dreng, der ikke smilede, stirrede bare på væggen og spiste intet. At se pigen kæmpe for sin lillebror, kæmpe for at alting skal gå, passe sine fulde forældre, at som voksnen prøve at flygte fra sin fortid og den følelse at have mistet et menneske man elskede. At se forældrene skifte fra "gode" til "dårlige" forældre. Jeg vil gøre alt for min lillebror. Sådan en film får mig til at føle jeg har valgt den rigtige uddannelse. Jeg ved godt at det blir hårdt at være socialrådgiver for børn og unge - men jeg håber jeg kan gøre en lille forskel i fremtiden for dem.




Jeg anbefaler jer at se denne film - en film I ikke med det samme vil glemme - en film I vil tænke meget over. Og blive glad for at I har haft det godt og trygt i barndommen - det havde jeg og jeg er taknemlig for det. Tak, mine vidunderlige forældre.

1 kommentar: