mandag den 6. september 2010

har fundet sit kald

Nu har jeg været her i 2 uger og 3 dage!

Sidste mandag startede jeg min praktikperiode på DAWN - Deaf Abused Woman´s Network! Efter en dag der har jeg allerede indset at jeg har fundet mit kald! Den Sociale Højskole er den helt RIGTIGE skole for mig!

Jeg lærer så meget på DAWN, og ja det er hårdt. Men jeg har altid ønsket at hjælpe folk, og det kan jeg der. Den første uge starter vi med at "træne" mig til forskellige situationer og lære om hvad SV OG DV er - ved I hvad det er?

DV er domestic violence - og er ikke kun fysisk. Man kan "udføre" DV på 8 forskellige måder:

 Inimidation
 Voice/emtional abuse
 Isolation
 Minimizing denying & blaming
 Using children
 Economic abuse
 Gender privilege
 Coercion & threats

Jeg vil forklare disse 8 måder senere.

Nu til de skræmmende fakta:

Ved du at :

1 ud af 2 døve i USA har prøvet at blive udsat for DV og SV? Forestil dig halvdelen af Gallaudet University har prøvet det!

90 % af voldtægtene er PLANLAGTE!

90 % af voldtægtsofrene kender deres voldtægtsmænd!

Jeg vil løbet af ugen indsætte flere fakta og forklare hvad DAWNs tre programmer er.

Det er det hvad jeg vil - hjælpe ofrene men det vigtigste er at jeg støtter ofrene igennem det hele.


Har I fundet jeres kald?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar