fredag den 4. november 2011

Argentina part 1

Vi ankom til Brasilien og blev hentet af en sød kvindelig guide med sin chauffør og vi blev starks kørt hen til vandfaldet. Vi skulle se vandfaldet fra 2 sider - fra Brasilien og fra Argentina. Vores hotel lå dog i Argentina. Vandfaldet hedder Iguazu Falls og er måske verdens største vandfald. Det var en KÆMPE oplevelse at se vandfaldet. Der var så meget vand, guiden fortalte at det er meget mere vand end nogensinde, derfor rejste en masse fra Argentina for at se det. Vandfaldt var også ret stort! Vi gik en masse og så vandfaldet fra forskellige perspektiver - der var flere "små vandfalde" - jo tættere vi kom på, jo mere våd blev vi. Men pyt vejret var rigtigt godt og varmt. Vi mødte også en masse dyr! Guiden var god og forklarede en masse forskellige ting om vandfaldet. Derefter blev vi kørt hen til en fuglepark, som var OK. Men de havde masser af sjove fugle og i flotte farver. Til sidst blev vi kørt hen til vores hotel - skulle forbi grænsekontrollen for at komme til Argentina. Vores hotel lå lidt langt væk fra byen - så vi spiste bare på hotellet.
Næste dag skulle vi se vandfaldet fra Argentina - vi blev hentet sammen med en masse andre fra vores hotel. Vores guide hed Hugo og ku desværre ikke engelsk!! :) Det var også en KÆMPE oplevelse. Vi sku se vandfaldet "ovenpå" - vi skulle gå over en masse små bro for at komme til stedet. Det var awesome! Det var bare så flot flot! Vi kørte også i tog, ret hyggeligt :) Så fortalte min mor at vi nu skulle køre i båd og komme ret tæt på vandfaldet - gik jeg lissom lidt i panik! Vandet er jo....STÆRKT! Der var jo også en stærk strøm, men tog mig sammen og .....fortryder det aldrig! Vi blev simpelthen SÅ VÅDE...så våde at vores undertøj var gennemvådt! Ja, det var "farligt", men for fanden. Vi kom RET tæt på vandfaldet. Vil aldrig glemme det. Nu har min familie og jeg været heldige at se top 3 af verdens største vandfald - Igauzu falls, Victoriafaldene i Afrika og Niagara mellem Canada og USA. :)
ps..... der var FRISK presset juice på vores hotel og med friske frugt! MUMS!