torsdag den 10. november 2011

Argentina part 2

På min lillebrors fødselsdag skulle vi flyve til Buenos Aires og fejre hans dag. Vi tog af sted kl 11.00 og skulle flyve kl 13.00, men dog var flyvet forsinket da en vulkan i Chile kom i udbrud og asken kom ind mod Buenos Aires pga. vejret. Vi ventede et par timer, så endeligt måtte vi flyve. 20 min før vi skulle lande, kunne vi alligevel IKKE! Så vi fløj til en anden by 9 timer kørsel væk fra Buenos Aires (BA). Der var totalt kaos i lufthavnen, vi var virkelig mange der skulle til BA, men det endte med at vi kom med i bussen kl 20.00 og var i BA kl ca 4.00 om morgen. TRÆLS! Men vi var i godt humør alligevel.

Om morgen fik vi vide at vores private guide vil først komme dagen efter, så vi havde dagen for os selv - perfekt! Vi tog hen til Plaza De Mayo, som lå ret tæt på vores hotel. Vi gik hen til en laaaang shoppegade - lækkert! :) Gaden hed Flordia, hvis nu :P Så gik vi hen til en berømt kirkegård, som lignede en lille by med små "huse". Det var sjovt at se. Vi så også en anden kirke - nothing so much there. Så tog vi hjem og slappede af, før den store fødselsdagsmiddag. Vi skulle på Cabana Las Lilas - det var VILDT godt! En af de bedste bøffer jeg nogensinde har smagt - vi blev helt stille da vi skulle spise bøffen :)
Næste morgen blev vi hentet af en der hedder Carlos og med en chauffør. Vi blev vist hen til de forskellige vigtige steder i BA - en af de nyere del og en af de gamle del. Det var sjovt at høre om forskellige fakta om BA af en frisk gut som Carlos! Vi så også en af de ældste cafer i BA - og min farmor har været der! Det var underligt at tænke på at min kære farmor sad der, drak kaffe og diskuterede om de vigtige ting i livet! Vi kørte også en lille tur i metoren, som var RET gammelt, men sjovt!
Vi tog hjem og spiste frokost, så var dagen vores igen...what to do? Min mor og jeg...shoppede! I am loving it! :) Så var vi blevet træt til sidst - vi skulle også sidde i bus i 5 timer dagen efter!
Men lidt billeder her:)

1 kommentar:

  1. ur pics makes me wanna go to argentina. btw the food looks d e l i c i o u s! :) xoxo

    SvarSlet