mandag den 3. september 2012

"Et smil betyder nødvendigvis ikke at man er glad - men at man er stærk nok til at smile, selvom det gør ondt"

 


Forleden så jeg en film: "Machine Gun Preacher", som vil være en af de film jeg altid vil huske. En film, jeg græd over, en film jeg kan forstå og dog ikke forstå og en film der får mig lyst til at rejse til Uganda.  Mange mennesker spurgte mig om jeg ville rejse dernede igen, og jeg svarede nej - ikke ligenu. Men efter at se filmen - jeg vil rejse igen. Jeg vil dernede og hjælpe folk. Kort om filmen - det handler om en eksrocker, der rejste til Afrika (Sudan og Uganda) med en organisation for at bygge huse. Det endte med at han oprettede et børnehjem - og filmen er bygget på en sand historie. Filmen sluttede med billeder/små videoer af selve manden - som hedder Sam Childers. Det er en lang film, men god og viser hvordan det er i Uganda dengang under Kony tiden.

Jeg kan ikke forklare hvorfor I skal se filmen. I skal bare se den!
(Billedet lånt fra nettet - ham til højre er Sam Childers)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar