fredag den 31. august 2012

„The hardest part of moving forward is not looking back

I går sad jeg og så programmer på tv2. Det ene var ”Ultimatum”, et program om folk der drikker for meget/tager stoffer og deres familie/venner stiller dem et ultimatum. Denne gang var det en enlig far til en datter på 4 år. Datteren var så skøn! Faren drak for meget og røg hash om aftenen (når datteren var i seng). Man kan tydelig se at faren var rigtigt glad for datteren, og omvendt. Han var en god far, men som han selv sagde til sidst - Han ville være en meget bedre far, hvis han ikke drak og ikke røg HASH. Hans bror og hans papmor stillede ham et ultimatum, og han accepterede at komme i behandling. Det var et rigtigt godt program, også fordi det er faktisk svært at være pårørende til en der drikker. Broren elskede sin bror, og var så ked af at broren var en helt anden person når han drak. Det får en til at tænke. Programmet anbefales!
Det andet program var ”Fangerne”, et program om livet i Statsfængslet Østjylland. Et rigtigt spændende program. Der sidder nogle af Danmarks hårdeste kriminelle, og man følger dem og ser hvordan de lever. Jeg er jo selv opvokset i 2 fængsler, så det var interessant for mig at se. Selvfølgelig sidder man nogle gange og tænker  ”what the fuck?”. Men de er også mennesker, og nogle af dem har lært noget af det. Prøv at se programmet! Det får mig også en større lyst til at være socialrådgiver i et fængsel – der var et lille klip med en indsatte og en socialrådgiver. Spændende!
I aften skal jeg til en skøn piges fødselsdagsfest og det ser jeg frem til. Sammen med en masse andre søde mennesker. Sidste weekend holdt jeg en alkoholfri weekend, da jeg kunne mærke at jeg havde drukket en masse i sommerferien, og det var tiltrængt. Nu er jeg klar igen, :) Dog ikke så vild, du!
God weekend!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar