søndag den 30. januar 2011

Drømmen

I den sidste tid har jeg fået spørgsmål om hvorfor jeg boede hjemme når jeg er faktisk 24 år. Jeg ved godt jeg skylder ingen mennesker en forklaring, men nu vil jeg fortælle grundene til jeg bor stadigvæk hjemme.
Jeg er ikke som de fleste, der drømmer om at bo i en lejlighed i København. Jeg har altid drømt om at rejse væk og arbejde med folk i 3. verden. I den sidste tid har jeg været sammenlagt 1 ½ år i USA – pga. Gallaudet og praktik. Så det var dumt hvis jeg fandt en lejlighed, og brugte en masse penge på det, når jeg så rejste væk. Jeg ville hellere blive hjemme og spare en masse penge på at opleve verden. Jeg bliver snart færdig med min uddannelse (januar 2012), og derefter vil jeg rejse væk igen. Jeg håber på at finde et sted i Afrika, hvor jeg kan hjælpe døve børn. Derfor valgte jeg at spare penge på at blive boende hjemme hos mine forældre, og jeg aner ikke hvad min fremtid ser ud. Det kan være jeg bliver længe i Afrika, rejse et andet sted end eller bare tage hjem og arbejde. Jeg valgte så at satse på at blive hjemme hos mine forældre for en sikkerheds skyld.

Jeg forventer ikke at I forstår det, men måske kan I se meningen i det.

Ha en skøn dag,
Marie

1 kommentar:

  1. Der er en stor mening i det, du mener. Det er blot fornuftigt valg, du traf.

    Håber at din rejse til Afrika bliver gennemført. Det er altid en rar følelse at hjælpe andre døve børn fra andre forskellige lande.

    SvarSlet